Trzy różne wydarzenia skoncentrowane wokół kompozycji, prawie niemożliwych do wykonania, jak powiedział kiedyś o swojej serii Freeman Etudes John Cage.
Nigdy nie wydane oficjalnie kompozycje na taśmę, których zwykle słuchamy w obliczu co najwyżej głośników w sali koncertowej [Studio Eksperymentalne];
zbiór 193 stron symboli, kształtów i cyfr; teksty Konfucjusza wpisane w utopię polityczną, utwory ekstremalnie skomplikowane czy pieśni, których przekaz jest tak ocywisty jak popołudniowa telenowela [Cornelius Cardew];
rejestracja czyjegoś życia, okruchów wydarzeń z ulicy naprzeciwko, dyskretny mix Beethovena i Strawińskiego; minimalizmu i aleatoryzmu [Luc Ferrari]. Jak to wszystko wykonać? Jak można w ogóle podejmować się tego zadania?
Wbrew wszystkim tradycjom wykonawczym i ich ograniczeniom – wydarzenia te będą próbą zetknięcia się z takimi kompozycjami, które właściwie zagrać się nie da.
_______________________________________________________
Great Learning. Opus Magnum Cardew. 9-godzinne dzieło-tajemnica; złożone z 7 paragrafów i oparte na nauczaniu Konfucjusza (w tłumaczeniu Ezry Pounda), zawierające elementy klasycznej notacji, notacji graficznej, komend związanych z poruszaniem się w przestrzeni oraz szeregu innych eksperymentów związanych z wykonywaniem muzyki. Rozpisane na muzyków i nie-muzyków; profesjonalistów i amatorów.
Wszyscy chętni do wykonania Great Learning proszeni są o kontakt: pbukowski@o2
niedziela, 23 września 2007
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz